Monday 28 May 2012

Bersiap hadapi gelombang kristianisasi

MELAKA 27 Mei - Semua badan-badan bukan kerajaan (NGO) Islam di negara ini perlu berada di saf hadapan bagi menghadapi gelombang kristianisasi yang sedang mengancam kehidupan umat Islam hari ini.
Bekas Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Dr. Hasan Ali berkata, usaha mempertahan dan menyelamatkan akidah umat Islam hari ini tidak lagi sama seperti 30 tahun lalu kerana perlu mendepani pelbagai cabaran.
Cabaran-cabaran itu, katanya ialah merelakan diri menyokong kumpulan yang terang-terang menentang Islam, liberalisme dan pluralisme agama sehingga agama Islam tidak diiktiraf sebagai agama paling benar.
"Saya berani katakan hari ini, kegentingan itu hampir putus, mengenai keutuhan, ilmu, komitmen dan penghayatan mengenai akidah islamiah yang sudah terlalu longgar.
"Anak-anak hari ini sudah tiada lagi tempat untuk bersandar, emak dan ayah pun serupa, tidak ke masjid bagi mendedahkan anak kepada ustaz dan imam yang akhirnya kelonggaran akidah membuka kepada ancaman kristianisasi," kata Presiden Jalur Tiga (Jati) itu dalam ceramahnya pada Himpunan Sejuta Umat peringkat negeri di Pusat Dagangan Antarabangsa Melaka (MITC), Ayer Keroh, di sini hari ini.

0 comments:

Post a Comment

Template by:

Free Blog Templates